Indirektnu kontrolu nad "Skanijom" "Porše" ima upravo zahvaljujući povećanju udela u VW, jer je VW vlasnik 37,73 odsto akcija švedske firme. "Porše" je saopštio da u VW sada ima 50,76 odsto akcija, dok je do nedavno imao 42,6 procenata. Razliku od 8,16 odsto akcija kupio je početkom nedelje na berzi za 6,1 milijardu evra.
"Porše" je prvobitno imao nameru da poveća udeo u VW iznad 50 odsto do kraja prošle godine, ali mu je nagli i veoma jak rast cene akcija VW krajem oktobra pokvario planove. Akcije su premašile 1.000 evra, iako su se nekoliko dana ranije prodavale za 210 evra. VW je tako u jednom trenutku bio najskuplja firma na svetu prema tržišnoj kapitalizaciji, mada je rast cena akcija bio izazvan špekulativnim faktorima.
Finansijski direktor "Poršea" Holger Harter je u novembru rekao da je malo verovatno da će firma preuzeti većinski udeo u VW do kraja decembra. Dodao je tada da je verovatnije da će se to dogoditi najkasnije početkom 2009.
"Porše", koji prvenstveno proizvodi sportske automobile, potvrdio je da će i dalje povećavati udeo u VW do 75 odsto, i to u toku ove godine. Taj plan, naravno, zavisi od razvoja situacije na svetskom tržištu.
Немачки "Фолксваген" прошле године остварио је највећу продају возла упркос финанасијској кризи. Иако је у 2008. години продато рекордних 6, 23 милиона возила, поједини произвођачи аутомобила у оквиру тог концерна бележе пад продаје.
Немачки произвођач аутомобила "Фолксваген" прошле године је, упркос кризи, продао за 0,6 одсто више возила, у чему је велику улогу имала "шкода" са растом продаје од 7,1 одсто.
Како је објављено у "Фолксвагену", прошле године је продато рекордних 6,23 милиона возила, док је број продатих "шкода" достигао такође рекордну бројку од 674.500 аутомобила.
Продаја возила са марком "VW" порасла је 0,1 одсто, а продаја привредних возила за 2,9 одсто.
Највећи укупан раст продаје "Фолксваген" остварио je у Кини, где је продаја први пут премашила границу од милион возила.
У 2008, међутим, нису сви делови концерна били успешни. Шпанска марка "Сеат", претрпела је пад продаје од 15 одсто, а луксузних возила "Бентли" за читавих 24 процента.
Продаја спортских возила "Ламборџини" повећана је за један одсто, а "Ауди" је још раније објавио раст продаје за 4,1 одсто.
"Одржали смо обећање. Групација 'Фолксваген' испоручила је у проблематичној 2008. години највише аутомобила у историји", рекао је шеф компаније Мартин Винтеркорн.
Винтеркон је додао да изградња нове фабрике у САД тече по плану и да би први аутомобили требало да сиђу са њених производних трака у пролеће 2011.
Чешки члан концерна "Шкода" планира да, и поред економске кризе и ограничења производње у својој главној фабрици у Младој Болеслави, ове године поново повећа продају и достигне нове рекорде, изјавио је њен немачки портпарол Николаус Рејхерт.
У "Фолксвагеновој" фабрици у словачком месту Жилина, овогодишња производња је почела у понедељак ујутру, упркос ограниченој испоруци гаса.
Sledeće nedelje bi trebalo da bude rešena enigma oko posla veka u Kragujevcu. U Srbiju će doputovati visoka delegacija "Fijata", na čelu sa potpredsednikom Alfredom Altavilom i Đovanijem de Filipsom, predsednikom UO "Fijat Srbija", koja će predočiti konkretne planove za kragujevačku fabriku u 2009. godinu. Posle te posete trebalo bi da prestanu spekulacije koje su se mesecima mogle čuti po šumadijskoj prestonici o sudbini našeg proizvođača automobila.
Iako je plan Italijana za eks "Zastavu" i dalje dobro čuvana tajna, "Novac" je iz izvora bliskih fabrici automobila u Kragujevcu saznao da je jedna od najrealnijih opcija odlaganje investiranja uz potpuno prebacivanje proizvodnje "punta" u Srbiju. O ovoj opciji sve glasnije se šuška i u beogradskim krugovima, bliskim izvršnim vlastima Srbije.
"Fijat" bi, naime, tražio da se odloži investicija od 200 miliona evra i proizvodnja novog modela za neka bolja vremena, ali bi za uzvrat ponudio da potpuno preseli proizvodnju popularnog "punta" u Srbiju. Proizvodnja bi porasla do 50.000 komada godišnje ovog popularnog gradskog automobila, a kako bi imao što pristupačniju cenu Italijani bi insistirali na tome da se što više delova uzima od lokalnih proizvođača. Ovakvim rešenjem "Fijat" bi dobio na vremenu, jer je zbog finansijske krize sve manje novca za investiranje, a istovremeno bi bila zadovoljena i srpska strana, jer bi mnogi proizvođači delova bili uključeni u ovu proizvodnju. Predsednik Samostalnog sindikata fabrike Zoran Mihajlović kaže za "Novac" da je čuo za ovu mogućnost i da će, ukoliko ona bude predložena, tražiti nove progovore sa "Fijatom". - To bi praktično značilo da "Fijat" nije ispunio svoju obavezu, što znači da onda moramo da uđemo u nove pregovore u kojima bismo tražili zaštitu naših prava. To bi značilo da nema zajedničkog preduzeća Srbije i "Fijata", već bi se dogovorilo partnerstvo kragujevačkog i torinskog proizvođača. U svakom slučaju nećemo biti isključivi i spremni smo da pričamo o bilo kojim rešenjima. Prebacivanje proizvodnje "punta" u Srbiju je bolje rešenje nego da se ništa ne proizvodi. Pored toga, uposlili bi se i naši kooperanti koji bi mogli da proizvode delove, što bi podiglo našu celokupnu privredu - navodi Mihajlović.
Kao što je i najavljeno danas je Ferari na stazi Mugelo predstavio novi 248 F1 bolid. Čast da ga provoza pred brojnim novinarima imao je naravno Mihael Šumaher. Sem novog bolida, novo je i ime modela. Umesto dosadašnjeg F2005, bolid nosi oznaku 248, što treba da ukaže na novi 2.4 litarski motor i 8 cilindara.
Pre prvog pojavljivanja na stazi Ferari je objavio i prve slike novog bolida. Prve promene su primetne na dosta užem zadnjem kraju, izmenjenom zadnjem stabilizatoru, kraćim izduvnim cevima i originalnoj poziciji retrovizora.
Na novom Ferariju su primetne i reklame novog sponzora Martini.
Pretvaranje komercijalnih uličnih automobila u prave sportske automobile i ponovno vraćanje istih sa staze na ulicu, postala je specijalnost kompanije Reiter Engineering. U saradnji sa Lamborghini trkačkim timom oni su nedavno predstavili uličnu verziju modela Murcielago R-GT, koji je inače prisutan na stazi u FIA GT1 i evropskom Le Mans takmičenju. Sada je u ponudi GT3 verzija ponovo prilagođena svakodnevnoj vožnji, bazirana na standardnom Gallardo-u koji ima 5.0 litarski V10 agregat. Spoljašnji izgled pretrpeo je izmene u vidu dodataka od karbon-fibera, novog prednjeg dela, usisnika za vazduh, bočnih suknjica i velikog karbon-fiber spojlera. Unutrašnjost ostaje skoro ista uz dodatak kožnih, sportskih sedišta. Iako izmene nisu velike ni spektakularne, opšti utisak o samom dizajnu je vrlo pozitivan.